SKIN CARE ROUTINE (WHILE ON ACCUTANE)

Se začátkem užívání prášků Accutane, o kterých jsem psala TADY, jsem musela změnit i svou skin care routine. Po konzultaci s pracovníky v lékarně jsem se proto vrátila k Biodermě, kterou jsem před lety používala a vždy patřila mezi značku, která mi vyhovovala. 



Prášky, které užívám zatím jen měsíc, extrémně vysušují mou pokožku - ne jen pleť, ale celé tělo. Proto musím následujících několik měsíců používat jiné přípravky. Dříve se má pleť řadila mezi mastné, postupně spíše smíšené, neboť v oblasti tváří byla vysušená přípravkami na akné. Teď je ale má pleť zkrátka jen suchá, což musím říct, že si náramně užívám, nemuset se denně xkrát pudrovat nebo používat matné papírky, je úžasná věc. 

V lékárně mi tedy doporučili tento set od Biodermy. S micelárkou jsem již měla zkušenosti, ale krém a čistící gel byl pro mě novinkou. Naštěstí v té době měli nějakou akci, kdy jsem při koupi micelárky a krému dostala čistící gel zdarma, jinak bych se asi nedoplatila. Co si budem povídat, Bioderma, a zvlášť její velké balení, leze pěkně do peněz. 


ČISTÍCÍ GEL

Čistící gel je Sébium Moussant. Je to pěnivý gel, který je určený na mastnou, smíšenou nebo problematickou pokožku. I přesto, že mám citlivou pokožku, tak ho dobře snáším, nevysušuje a neobsahuje mýdlo. A co je hlavní - je nekomedogenní, takže by neměl způsobovat nové akné. Dobře odstraňuje make-up a pleť mám po něm hezky čistou. Akorát mám pocit, že i přesto, že mi stačí jedna dávka na čištění pleti, tak se hodně rychle spotřebovává - lahvička, kterou vidíte na fotce, je po necelých třech týdnech používání. 


 MICELÁRNÍ VODA
Dříve jsem micelárku používala jako hlavní krok v čištění mé pleti, což samozřejmě vím, že bylo špatně. Pak jsem od ní upustila a místo ní jsem používala tonikum. Teď jsem se k ní ale vrátila a vyhovuje mi stejně, jako před lety. Oproti čistícímu gelu vydrží dlouho a je určená na smíšenou nebo mastnou pleť. Jejím úkolem je dočištění pleti bez vysušování a přesně to plní. zabraňuje ucpávání pórů a na pleti je opravdu příjemná, každé ráno a večer se na ní těším. 


 KRÉM
Po delším užívání prášků budu mít pleť více a více suchou. Zatím mi stačí tento krém Sébium Hydra, postupem času ale budu muset přejít na nějaký, který je ještě více hydratační, např. Effaclar H od La Roche - Posay. V prvních dnech mi tento krém přišel až moc mastný, trvalo klidně několik hodin, než se pořádně vsáknul a nedělal matný film. Postupně, kdy se moje pleť stále více vysušovala, se tento krém stal tím pravým. Stejně jako ostatní přípravky, je i tento určen na mastnou pleť, která je přechodně vysušená, poskytuje mé pleti intenzivní hydrataci a to je to, co v těchto dnech potřebuji nejvíce. Stačí ho opravdu malinko, takže i dlouho vydrží. Zmírňuje napětí, redukuje podráždění a zabraňuje olupování pokožky, což určitě v následujících dnech ocením. Momentálně mu nemám co vytknout a uvidíme v následujících dnech/týdnech, jak ho moje pleť bude snášet. 



Co se týče pleťových masek, používání Clarisonicu (článek o něm najdete TADY) a čehokoliv dalšího na mé pleti, to mám přibližně na dalších 5 měsíců zakázané. Jediné, co mohu používat, jsou výše uvedené produkty, zároveň musím k pleti být ohleduplná, ničím ji nedráždit a i samotné mytí musím být velmi jemné. Nesmím chodit ani na kosmetiku či si strhávat chloupky na tvářích - pokud nechci, aby se mi spolu s tím strhla i kůže :D Takže jediné, co dvakrát denně používám, jsou tyto produkty od Biodermy. 

2 comments