SUNNY STRATFORD-UPON-AVON

Omlouvám se za delší odmlku, ale neměla jsem k dispozici notebook. Teď už snad bude přispívání článků pravidelnější. 

Stále jsem ještě v Anglii, a tak se snažím cestovat co nejvíce. Každý víkend mám naplánovaný výlet někam, kde to podle mě stojí za vidění. A zrovna včera jsem jela na výlet do Stratford-upon-Avon. Počasí krásně vyšlo a já si užila několik hodin procházení po okolí. 


Cesta z mého města mi trvala něco málo přes hodinu vlakem. Do Stratfordu jsem dojela před polednem, ale vůbec jsem nevěděla, kam jít, nic. Neměla jsem ani mapu, jediné, čím jsem si byla jistá, bylo, že chci vidět dům Shakespeara a motýlí farmu. Za pomoci internetu v mobilu a google map jsem se dostala do centra městečka, a pak už jen stačilo následovat dav turistů, který mě dovedl k domu Shakespeara :). 


dům Shakespeara


Dalším místem na seznamu byla Butterfly farm. Vstupné jsem platila asi jen 5liber. Řekla bych, že jediná nevýhoda byla, že tam uvnitř bylo šílené vedro a vlhko. Objektiv se mi mlžil a fotky se mi nedařily. Potkala jsem tam jednu starou paní se zrcadlovkou, a tak mě napadlo se jí zeptat, co s tím. Nějak jsme si ale v angličtině nerozuměly a on a mi začala vyprávět všechno možné o clonách a makro/mikro, což pro mě mimochodem bylo velmi užitečné. Popřály jsme si hezké fotky a každá šla svou cestou (později jsme se potkaly ještě jednou a popovídaly si). Nevím, jestli si jenom něco vsugerovávám, nebo jsou tu lidé opravdu milejší než v Česku?

Zde je ukázka pár fotek, myslím, že jsou opravdu super :) 
Motýlí farma







S motýly jsem strávila asi dvě hodiny, a pak se vydala směrem ke kanálu. Projížděly tam výletní loďky a celkově tam bylo hodně lidí. Kolem jsou rozlehlé parky, možnost zahrát si minigolf, posedět v restauraci apod. Byla tam taky spousta pouličních muzikantů, což se mi na Anglii hodně líbí (neříkám, že v Česku na ulicích nenajdete muzikanty, rozhodně ale nejsou na každém kroku, jako tady). 




Vlak zpět domu mi jel až v 17.30 a já se dvě hodiny předtím rozhodla, že už jsem viděla vše, co jsem vidět chtěla, a tak sem se vydala na nádraží. K mému překvapení ale žádný dřívější vlak nejel (pouze vlak s přestupem, kterým bych domu dojela jen o 30 min dříve), takže jsem se rozhodla jít zpět do centra a strávit tam další dvě hodiny. Jak to tak ale obvykle bývá, všechny lavičky byly plné  a nebylo si vůbec kam sednout, takže jsem jen tak chodila okolo a čekala na vlak.  

Celkově se mi Stratford moc líbil, někteří Angličani řikají, že tam není moc co k vidění a že to není tak super místo. Já ale byla nadšená a jsem moc ráda, že jsem měla s sebou foťák a že jsem měla možnost se do Stratfordu podívat:). 

Navštívila jste některá toto místo? Líbilo se Vám tam? 

Claudia 



2 comments