AU-PAIR EXPERIENCE

Dnes jsem se rozhodla napsat něco málo o au-pair. O tom, co vás čeká a nemine, pokud se rozhodnete vycestovat, o tom, jak super to může být, ale nemusí, a co vám taková zkušenost dá.

Já osobně jsem vždy chtěla odjet jako au-pair, protože děti miluji a vidina toho, že budu dělat něco, co mě baví, a dostanu za to zaplaceno, mě lákala. Nejprve jsem plánovala odjet po maturitě na několik měsíců a dát si pauzu od vysoké školy, což se ale doma nesetkalo s velkým ohlasem. Odjela sem proto až teď, po prvním roce na vysoké, a "pouze" na 3 měsíce.

Momentálně jsem tedy v Anglii, v městě Bicester, Oxfordshire. Jsem tu třetím týdnem a domů se vracím na konci září. Co se týče rodiny, tak ta je super. Paní je moc milá, stejně tak jako její manžel, berou mě na výlety a myslím, že se opravdu snaží, abych se tu měla jako doma a necítila se jako služka nebo něco podobného. Na starost mám malou holčičku - 2,5let. V domě bydlí ještě jejich starší dcera, která tu ale stejně o prázdninách moc není. Mé povinnosti začínají ráno a to tím, že začnu prát, sušičkovat, luxovat, vyvenčím psy a uklidím pokoj holčičky. To mám zhruba za 2hod hotové a poté mám volno až do 17hod, kdy musím pro malou do školky. Ta je bohužel vzdálená asi 3km od domu, což mě, člověku, který nemá kondici, dává zabrat. Takže denně ujdu/ujedu na kole asi 6km a v dny, kdy mám na starost malou i ráno, to mám dvojnásobek. Večer ji dám najíst, vykoupu ji a uložím do postele. A jeden den v týdnu, konkrétně tedy ve středu, ji mám na starost celý den. Tolik k mým povinnostem:).
   
                             

                             

Víkendy mám samozřejmě volné, takže je využívám k poznávání okolních měst a nových lidí. Už jsem stihla navštívit místní outlet s designerskými značkami a byla jsem v Londýně a Oxfordu (o tom napíši článek v průběhu tohoto týdne). Většinou jsem ale pořádně unavená - myslím, že většina au-pair ví, o čem mluvím - takže si ráda i jen sednu na zahradu a odpočívám.

Myslím, že být au-pair je veliká zkušenost. Přinese vám mnoho pozitivního, ale také i negativního. V určitém slova smyslu se osamostatníte, budete se spoléhat jen sami na sebe, váš cizí jazyk se vylepší a poznáte spoustu nových lidí. Řekla bych, že nemáte co ztratit, takže pokud přemyšlíte nad tím, že byste to zkusily, udělejte to. Když by došlo na nejhorší a s rodinou byste si s z nějakého důvodu nesedly, vždy se můžete vrátit

Takže jen do toho! :) 

Claudia





No comments